Inzet van project management ondersteuners

De project management ondersteuners (PMO'ers) van Operational Plus beschikken over de verschillende vaardigheden die nodig zijn voor het voeren van een succesvol project management office. Deze vaardigheden variëren van communicatieve vaardigheden (organiseren vergaderingen, notuleren, etc.), tot administratieve vaardigheden (change control, ITIL, ontwikkelen documentenstandaarden, ondersteunen project/resource managers, etc.) en projectvaardigheden (issue/risk management, Prince2, ondersteunen project start-ups, etc.).

Bij Operational Plus onderscheiden we 3 niveaus van PMO’ers:

  1. Junior PMO’er. Zij zijn in staat om het projectbureau te ondersteunen bij de administratieve organisatie. De nadruk ligt hierbij op de administratieve en organisatorische vaardigheden zoals het ontwikkelen van documentenstandaarden, het organiseren en notuleren van vergaderingen en het verzorgen van het change management.
  2. Medior PMO’er. Zij beheersen alle vaardigheden voor het succesvol uitvoeren van de rol van project management ondersteuner.
  3. Senior PMO’er. Naast de beheersing van de benodigde vaardigheden zijn zij in staat om zelfstandig een PMO organisatie op te zetten en hieraan sturing te geven. Zij kunnen hierbij meerdere PMO’ers begeleiden en zorgen ervoor dat de PMO organisatie wordt gepositioneerd binnen uw organisatie.